ЯК
ЗАПОБІГТИ НАСИЛЬСТВУ
Абетка
виживання
Я знаю напам'ять усі адреси, номери телефонів та
імена людей, яким довіряю.
Люди, котрим я довіряю, – це мої батьки чи хтось
інший, хто дбає про мене та хоче, щоб я був/була у безпеці.
Я пам'ятаю про телефони спеціального та негайного
виклику: «101» (пожежна охорона), «102» (міліція), «103» (швидка медична
допомога).
У мене є номери телефонів дільничного інспектора,
соціальної служби й телефону довіри.
Я нікому не дозволяю принижувати й ображати мене.
Я не ходжу сам/сама по вулиці увечері чи вночі.
Я ніколи не розмовляю з незнайомими людьми, нікуди з
ними не йду, нічого у них не беру, не сідаю до них в автомобіль.
Якщо мені загрожуватиме небезпека, я буду тікати,
кричати, привертати до себе увагу.
Я не ввійду з незнайомцями до ліфту.
Я не впускаю в помешкання незнайомців, якщо я сам/сама
вдома.
Я знаю, де лежить моє свідоцтво про народження.
Якщо зі мною трапиться щось недобре, я негайно розкажу
людям, яким довіряю.
Я чітко та послідовно знаю, що робитиму, куди
зателефоную, піду, кому розповім, якщо зі мною трапиться щось недобре.
ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ІНТЕРНЕТІ
Я не надаю жодної особистої інформації (ім'я, вік,
адреса, номер телефону, номер школи, місце роботи батьків) без згоди батьків.
Якщо я отримаю інформацію, що змусить мене почуватися
некомфортно, то одразу розповім батькам або вчителю.
Мої батьки знають усіх, із ким я спілкуюся в
Інтернеті.
Я ніколи не погоджуся зустрітися з людиною, з якою
познайомився/познайомилася в Інтернеті, без попередньої згоди батьків.
Якщо я вирішу зустрітися з цією людиною, то це буде
людне місце, і я запрошу одного з батьків.
Я ніколи не вишлю свої фото людині, з якою
познайомився/познайомилася через Інтернет, не порадившись із батьками.
Я не відповідатиму на листи чи прохання, що викликають
у мене відчуття дискомфорту або сорому.
Разом із батьками ми встановимо мої правила роботи в
Інтернеті: час та сайти, які мені дозволено відвідувати.
ЗАХИСТ ДІТЕЙ ТА ЇХНІХ ПРАВ У СУСПІЛЬСТВІ
Насильство над дітьми розглядається як порушення
прав людини, приклад примусового контролю, який одна людина здійснює над іншою,
домагання, будь-які інші дії чи бездіяльність, що полягають у застосуванні
психічного, емоційного тиску або фізичної сили для заподіяння шкоди.
Дитинство – період життя людини, коли формуються
найважливіші функції організму, активно здійснюється засвоєння моральних норм,
знань і цінностей, що дозволяє малюку почуватися повноцінним членом
суспільства.
Можна сказати, що діти – це особлива
соціально-демографічна група населення з віковими обмеженнями від народження
до 18 років, яка має свої права, інтереси, специфічні проблеми, але не може
відстоювати і захищати їх перед суспільством. Унаслідок цього сьогодні досить
гостро постає проблема захисту дітей та їхніх прав. Умови, що склалися в нашій
державі у сфері виживання та розвитку дітей (матеріальне забезпечення, стан охорони
здоров'я, система освіти і виховання, виховний потенціал сім'ї, розвиненість
державної турботи про дітей і законодавчі норми, які відстоюють життєво
важливі права та інтереси дітей), не завжди відповідають нормам міжнародного
права.
Першу спробу створення пакету норм щодо захисту прав
дитини зробила Ліга Націй після закінчення Першої світової війни. У межах
правотворчої діяльності цієї міжнародної організації було підписано угоди про
припинення торгівлі жінками та дітьми. Найважливішим актом щодо захисту дітей
стала Женевська декларація 1924 р., а в 1952 р. – Декларація ООН про права
дитини. Також було створено міжнародні організації: Дитячий фонд ООН (1946),
ЮНІСЕФ. їхньою основною функцією стало надання допомоги країнам у вихованні
дітей та захисті їхніх прав. Крім того, у 1989 році було прийнято Конвенцію ООН
про права дитини, яка визнала дитину суб'єктом права, а її інтереси –
пріоритетними перед потребами соціуму. Положення Конвенції можна звести до
чотирьох основних вимог: виживання, розвиток, захисті забезпечення активної
участі дитини в житті суспільства.
Законодавство України визначає охорону дитинства за
стратегічний загальнонаціональний пріоритет, забезпечує реалізацію прав дитини
на життя, охорону здоров'я, освіту, соціальний захист і всебічний розвиток.
Держава здійснює захист неповнолітніх від усіх форм фізичного і психічного
насильства, образ, недбалого і жорстокого поводження з ними, експлуатації,
зокрема батьками та особами, які їх замінюють.
Проте випадки жорстокого поводження з дітьми,
зневажання їхніх інтересів трапляються в сучасному суспільстві, тому зазначена
проблема є нині надзвичайно актуальною. Діти не знають своїх прав та
обов'язків, бояться звернутися по допомогу в разі виникнення ситуації насилля.
Тому необхідно проводити цілеспрямовану роботу для попередження насильства над
дітьми.
Мета роботи з профілактики насильства у школі
полягає в теоретичному обґрунтуванні сутності насильства, з'ясуванні основних
причин насильства над дітьми в середовищі сім'ї та виявленні шляхів його попередження.
Проявами насильства щодо неповнолітніх вважають
нехтування, ухилення від обов'язків щодо дитини, відсутність у сім'ї доброзичливої
атмосфери (психологічна ізоляція), недостатнє забезпечення доглядом та опікою,
втягування у з'ясування стосунків і використання її задля шантажу.
Немає коментарів:
Дописати коментар